Ідеальний кузов має автомобіль, який тільки виїхав за ворота автосалону. Через деякий час машина може отримати вм’ятини і пошкодження внаслідок не обережного водіння. Можливі прикрі зустрічі з паркувальними стовпчиками, бордюрами, заборчиками та іншими перешкодами. Зіпсувати кузов автомобіля можуть падаючі бурульки і пласти снігу, град, гілки дерев та багато іншого. У багатьох випадках може допомогти рихтування по безфарбувальній технології. Такий вид ремонту можливий у випадку, коли метал не розірваний.
Рихтування вм’ятин без фарбування
Головними прийомами рихтування пошкоджень поверхні деталей є витягування або видавлювання увігнутої ділянки. У разі якщо метал розтягнутий, застосовується стягання в розігрітому вигляді. Кузовні роботи цього типу вимагають досить високої кваліфікації і спеціальних інструментів. Технологія PDR дозволяє значно знизити витрати на ремонт. У цьому випадку немає необхідності в підборі кольору фарби. Також не потрібно підганяти товщину лакофарбового покриття і фактуру лаку.
Існує два основних способи рихтування пошкоджених поверхонь:
- Вирівнювання з внутрішньої сторони;
- Система проклейки зовні.
Якщо пошкоджена ділянка легкодоступна, то використовують проклейку. З внутрішньої сторони вм’ятину вирівнюють тоді, коли до ушкодженого місця деталі складно дістатися. Висока швидкість виконання робіт забезпечується за рахунок того, що етап проведення фарбувальних робіт виключений. Рихтування вм’ятин методом PDR може бути виконана протягом 3-5 годин залежно від розміру ушкоджень. Такий ремонт на порядок дешевше традиційного. Це важлива перевага забезпечує широку популярність даного методу.
Інструмент для рихтування за технологією PDR
Самим надійним обладнанням є інструменти від творця самої технології, компанії Нюссле (Nussle Spezialwerkzeuge). Ці інструменти призначені для професійного ремонту. Вони виготовлені з високоякісної нержавіючої сталі і оснащені ергономічними ручками з вінілпластісола. Компанія-розробник проводить спеціальні навчальні семінари, після яких майстер може відновлювати кузовні деталі за лічені години.
Вакуумні присоски можуть бути двох типів. Для ручного застосування і з використанням компресора. Другий тип використовується в спеціалізованих майстернях і вимагає спеціального навчання і практичного досвіду. Стандартний набір інструментів коштує близько двох тисяч євро. Додатково можна придбати тримачі, допоміжні інструменти та приладдя. Рихтування за технологією PDR, відео якої викладено на сайті виробника, є дуже вигідним напрямком для власного бізнесу.
Вартість рихтування без фарбування
На жаль, далеко не кожну вм’ятину можна випрямити без подальших малярних робіт. Якщо дефект зачіпає ребра жорсткості або знаходиться на краю деталі, то, швидше за все, методика PDR не підійде. Середня вартість рихтування кузова без фарбування становить порядку 70-100 доларів. При великих пошкодженнях вартість може збільшитися до 150 доларів. Але, все одно, ця сума набагато менше, ніж при ремонті з фарбуванням кузова. Технологію PDR не рекомендується використовувати для рихтування деталей, які раніше вже піддавалися ремонту та шпаклюванню. У цьому випадку шар шпаклівки можна легко порушити. Вакуумне рихтування використовується переважно для випрямлення пологих вм’ятин не менше 15-20 см в діаметрі. Чим менше і глибше вм’ятина, тим складніше її усунути рихтуванням без подальшого фарбування деталі.
Рихтування без фарбування своїми руками
При ударі в металі виникають точки напруги, які й утримують деформовану форму. При самостійному ремонті слід пам’ятати, що кінцевий результат буде повністю залежати від уміння проаналізувати і визначити знаходження точок напруги. Чим більше у вм’ятини площа, тим більше точок напруги. Вакуумне рихтування починають з країв пошкодженої ділянки, поступово просуваючись до центру.
Приступати до рихтування кузова потрібно тільки за наявності хоча б мінімального досвіду ремонтних робіт. В іншому випадку можна тільки погіршити поточний стан речей. Це призведе до дорогого ремонту. Принцип роботи вакуумного інструменту досить простий — потрібно схопитися присоскою за метал і обережно потягнути її на себе. Іноді вакуумну рихтовку можна доповнити простукуванням поверхні рихтувальними молотками. Складні пошкодження краще довірити професіоналам.
На відео, представленому нижче, показана процедура випрямлення пошкоджень на крилі автомобіля. Насамперед забезпечується доступ до внутрішньої поверхні деталі, шляхом демонтажу повторювача поворотів. Перед початком робіт деталь обережно прогрівається за допомогою фена. Після цього починається процес рихтування з використанням спеціальних інструментів.