Минули ті часи, коли автомобілі комплектувалися бамперами, колір яких відрізнявся від кольору кузова. Сьогодні всі сучасні автомобілі мають бампера, пофарбовані в колір кузова. Оскільки фарбування бампера за ціною трохи кусається, деякі автолюбителі, в процесі ремонту, вирішують виконати цю операцію власними силами. Раніше було простіше — встановив бампер чорного кольору і радій. Тепер фарбування бамперів є обов’язковою частиною ремонту автомобіля. Причому якість виконання повинна бути не гірше, ніж фарбування будь-якої іншої частини машини.

Для цього потрібно мати певні навички. Досвід фарбування стін або труб у приміщенні буде доречним (жарт). Що стосується виконання процесу, то знадобиться відповідне приміщення — просторий гараж або бокс, в якому можна розміститися з бампером. Виконувати його фарбування краще, коли він ще не встановлено на автомобіль. Так вийде більш якісно профарбувати всі складові бампера.
Отже, розберемося, як виконується фарбування бампера своїми руками і що для цього потрібно.
Нам потрібні:
- приміщення: гараж або бокс, в якому мінімальна кількість пилу і достатній простір;
- дрібний наждачний папір для обробки деталей;
- розчинник;
- грунтовка для пластику;
- шпаклівка і шпатель;
- фарба, колір якої відповідає кольору кузова автомобіля;
- професійний компресор високого тиску і пістолет для рівномірного розподілу лакофарбових матеріалів.
Перед початком хочеться відзначити один момент. Розуміючи, скільки коштує фарбування бампера, ми хочемо заощадити і зробити все самостійно. Однак потрібно правильно оцінювати свої сили, інакше наслідки такої самодіяльності можуть обернутися матеріальними та фізичними витратами. Адже фарба може погано лягти, її колір може не відповідати кольору кузова автомобіля і т.д.

Коли все вирішено, приміщення знайдене, а матеріали зібрані, можна приступати до підготовчих робіт. Спочатку необхідно дрібним наждачним папером обробити поверхню. Це зніме глянець з пластика. Потрібно використовувати тільки спеціалізований папір, який розрахований для застосування в обробці кузова автомобіля. Загалом, потрібно домогтися матовості поверхні. Коли результат досягнуто, поверхню слід ретельно протерти та знежирити розчинником. Після цього покрити двома шарами грунтовки для пластику. Ні в якому разі не використовуйте грунтовку для металевих поверхонь. Вона облізе з пластику разом з фарбою, оскільки буде погано на ньому триматися.
Після висихання грунту необхідно уважно оглянути поверхню на наявність пошкоджень. Враховуючи пластикову поверхню, вона запросто «підхоплює» різного роду подряпини та інші дефекти. Якщо такі є, їх слід зашпатлювати. Інакше вартість фарбування бампера збільшитися в рази. Не варто дивуватися наявності дефектів навіть на новому бампері. Адже, пофарбувавши бампер, а потім, виявивши на ньому дефекти, вам доведеться або перефарбовувати, або купувати новий незабарвлений бампер.
Шпаклівку потрібно затерти, щоб вийшла ідеально рівна поверхня. Після чого можна наносити перший шар грунту.
Дочекавшись, коли грунт висохне, його необхідно обробити дрібним наждачним папером, щоб уникнути ймовірних підтікань і надати матовість поверхні. Однак не варто дуже старатися, оскільки можна протерти грунтовку до основи, що, як самі розумієте, не бажано.
Потім грунтовку варто нанести ще раз, а процес з обробкою — знову повторити.

Коли шліфування буде закінчено, поверхню слід ретельно витерти, після чого можна почати локальне фарбування бампера. Для рівномірності процесу і гідної якості слід використовувати професійний компресор високого тиску і пістолет для фарбування. Потрібно нанести по черзі 2-3 шари фарби. Потім слід нанести один-два шари лаку, якщо ми фарбуємо в колір «металік».
Після того як все висохло і якість влаштовує, бампер можна встановлювати на автомобіль і користуватися.
Хочу нагадати, що економія на такому процесі як фарбування бампера самому — може бути не настільки істотною. Тому варто добре все зважити і, можливо, звернутися на Електроапаратну, 4 (м.Луцьк), де знають, як правильно виконується ремонт і фарбування бамперів.