неправильне фарбування

Основні дефекти при фарбуванні автомобіля

Дефекти можуть з’явитися в результаті недосвідченості майстра, неправильного використання обладнання та інструментів, а також багатьох інших факторів. Нижче наведені основні дефекти фарбування автомобіля, вказані причини їх появи і можливі способи усунення.

Зміст

  1. Волосяні тріщини.
  2. Кратери (риб’яче око).
  3. Погане зчеплення лакофарбового покриття з поверхнею.
  4. Пузиріння фарби.
  5. Розшарування лакофарбового покриття.
  6. Підтікання та напливи фарби і лаку.
  7. Закипання фарби.
  8. Каламутна поверхня.
  9. «Сухе» розпорошення.
  10. Пилоподібний наліт.
  11. Матова поверхня.

«Волосяні» тріщини

Дефект представляє собою велику кількість найдрібніших тріщин, що мають товщину людської волосини і не пов’язані між собою. Для їх розгляду потрібно лупа або збільшувальне скло. На поверхні дефект проявляється у вигляді тьмяних плям і відсутності глянцю. З ростом внутрішніх напружень «волосяні тріщини» можуть розповзатися по значній площі і привести до повної непридатності лакофарбового покриття.

Причини появи:

  • Неякісна підготовка кузова перед фарбуванням;
  • Недотримання технології роботи з двокомпонентними фарбами;
  • Використання неякісних фарбувальних сумішей;
  • Надлишок або нестача затверджувача;
  • Порушення умов грунтування;
  • Недбале змішування грунтовок і фарбувальних сумішей;
  • Занадто товстий шар фарби;
  • Недостатній час висихання.

Видалення дефектів фарбування цього типу полягає в ретельному зачищенню пошкоджених ділянок до гладкої поверхні. У переважній більшості випадків потрібно повне видалення всього лакофарбового шару і перефарбування поверхні.

Кратери (риб’яче око)

Цей вид дефекту являє собою невеликі отвори у вигляді воронок, що утворюються в процесі або відразу після завершення фарбування автомобіля розпиленням. Кратери викликаються силіконовими частинками, які містяться в восках та сумішах для полірування. Частинки міцно прилипають до поверхні і потребують спеціальних заходів для усунення дефекту.

помилки при фарбуванні

Причини виникнення:

  • Недостатньо ретельне очищення поверхні кузова;
  • Використання миючих засобів та мила;
  • Частинки пилу, піску, ворсу, полірувальної пасти що залишилися на поверхні;
  • Масло в повітроводі фарбувального обладнання;
  • Використання добавок, не придатних за складом.

Кратери усуваються шляхом згладжування дефектних поверхонь і нанесенням на ці ділянки нового шару фарби. Перед фарбуванням необхідно видалити сліди силікону.

Погане зчеплення лакофарбового покриття з поверхнею

Якість фарбування автомобіля безпосередньо залежить від ступеня зчеплення покриття з кузовом. У деяких випадках дефект може бути настільки серйозним, що верхній шар фарби вільно відділяється від старої фарби або шару грунтовки, а іноді всі шари просто відвалюються від металу. Як правило, слабке зчеплення обмежується ділянками, найбільш чутливими до ударів і абразивного впливу. Дефект може бути виявлений після видалення маскуючої стрічки відразу ж після фарбування.

Причини появи:

  • Неякісна підготовка поверхні;
  • Залишки забруднень від іржі, масла, воску;
  • Недостатнє згладжування наповнювачем шару грунтовки;
  • Недбале перемішування матеріалів;
  • Порушення технологічного процесу («сухе розпорошення»);
  • Використання неякісного розчинника;
  • Занадто поспішне маскування двокольорових покриттів;
  • Тривала дія високих температур при сушінні.

Такі дефекти фарбування автомобіля усуваються шляхом зняття лакофарбового шару зі значної площі, що перевищує розміри пошкодженої ділянки. Поверхня захищається за допомогою піскоструйного апарата або шліфувальної машинки аж до самого металу. У разі якщо слабкість зчеплення пов’язана з недоліками маскування, необхідно заново обробити пошкоджені поверхні, а потім їх пофарбувати.

Пузиріння фарби

Якісна покраска автомобіля передбачає ідеально гладку поверхню кузова. Пузиріння проявляється в утворенні на поверхні лакофарбового покриття бульбашок, що мають різну величину і щільність. Дефект може проявлятися як на старих, так і на нових шарах фарби. Найчастіше пузиріння з’являється в тих випадках, коли висока вологість повітря різко змінюється низькими температурами.

Основними причинами появи бульбашок є:

  • Попадання під лакофарбовий шар повітря або вологи;
  • Недостатньо ретельна підготовка поверхні автомобіля;
  • Залишки забруднень між металом, наповнювачем і шаром фарби;
  • Використання неякісного розчинника;
  • Частинки масла в повітроводах фарбувального обладнання;
  • Частинки жиру, бруду, пилу, відбитки пальців на кузові;
  • Недостатній час висихання між шарами;
  • Неадекватно велика товщина шару грунтовки.

Усунення дефекту пузиріння полягає повному видаленні фарби до шару металу з повторним перефарбуванням. Якщо дефект займає невелику площу, місце пузиренія зачищається, і на нього наноситься свіжий шар фарби.

Розшарування лакофарбового покриття

Подібні дефекти проявляються як при перефарбуванні кузова, так і при первинному фарбуванні. Один з шарів легко відділяється від попереднього, при закінченні маскування.

Основні причини виникнення:

  • Залишки забруднень у вигляді пилу, масла, жиру;
  • Занадто висока температура повітря при грунтуванні або фарбуванні;
  • Дуже тонкий шар оздоблювального або грунтового покриття;
  • Недбало проведене між шарове згладжування;
  • Несумісність оздоблювального, лакофарбового і грунтового шарів.

Усунення дефектів фарбування автомобіля в цьому випадку полягає в згладжуванні поверхонь до базового шару, а потім ретельне очищення. У деяких випадках потрібна обробка до чистого металу і повторне фарбування.

Підтікання і напливи фарби і лаку

Дефектна поверхня має на похилих і вертикальних поверхнях кузова напливи, краплі і підтікання різного об’єму.

Причинами цього явища стають:

  • Дуже висока інтенсивність розпилення;
  • Занадто високий тиск повітря;
  • Надмірно щільний шар фарби;
  • Повільне випаровування розчинника;
  • Недостатній час висихання між шарами;
  • Недостатня відстань між поверхнею, що фарбується і фарбувальним пістолетом.

Видалити підтікання і напливи можна за допомогою спеціального бруска або дрібної наждачного паперу. Поверхню після обробки необхідно ретельно відполірувати. У разі якщо дефект лакофарбового покриття значний, то деталь необхідно очищати і перефарбовувати заново.

Закипання фарби

При детальному розгляді найдрібніші бульбашки на поверхні фарби мають отвори на своїх вершинах. Найчастіше такий дефект утворюється на кордонах ділянок, що мають товстий шар покриття.

Причини появи наступні:

  • Занадто повільне переміщення фарбувального пістолета;
  • Нанесення дуже товстого шару фарби;
  • Неправильне регулювання фарбопульта для фарбування автомобіля;
  • Висока в’язкість фарби;
  • Велике перекриття шарів фарбувального складу при розпиленні.

Перед згладжуванням і нанесенням остаточного шару, забарвлену поверхню необхідно залишити до повного висихання. Цей період багато в чому залежить від товщини попереднього шару фарби.

Каламутна поверхня

Дефект, як правило, виглядає як молочно-білий «туман» на пофарбованій поверхні. Помутніння може бути присутнім як на грунтувальні, так і на лакофарбовому покритті. Дефект може в подальшому призвести у втраті зчеплення покриття та пузиріння.

Основні причини виникнення:

  • Фарбування в умовах високої вологості та низької температури;
  • Застосування дешевого і неякісного розчинника;
  • Надмірний тиск повітря;
  • Використання занадто великої кількості розчинника;
  • Неправильно встановлені робочі параметри фарбувального обладнання;
  • Протяги і неправильна циркуляція повітря.

Дрібні дефекти і легке помутніння усувається поліруванням. У деяких випадках пошкоджені ділянки перефарбовують, використовуючи спеціальний розчинник. Іноді для усунення дефекту достатньо простого розпилення розчинника на пошкоджену ділянку. Необхідно забезпечити відсутність протягів в приміщенні і оптимальну температуру для фарбування.

«Сухе» розпорошення

Дефект проявляється у вигляді нерівномірно забарвленої, грубої поверхні. Основні причини появи таких дефектів:

  • Недбало підготовлене грунтове покриття;
  • Велика дистанція розпилення;
  • Надмірний тиск повітря;
  • Занадто висока плинність фарби;
  • Використання невідповідного розчинника;
  • Висока температура і низька вологість повітря.

При значних дефектах поверхні деталь перефарбовують або покривають лаком. Невеликі дефекти усувають ретельним поліруванням поверхні.

Пилоподібний наліт

Дефект проявляється у вигляді сухих і напівсухих крапель фарби, що утворюють наліт на поверхні кузова.

Причини появи:

  • Неправильне регулювання фарбувального обладнання;
  • Високий тиск повітря;
  • Використання неправильної техніки нанесення фарбувального складу, коли відбувається розпорошення на сусідні елементи кузова;
  • Використання розчинника що швидко випаровується в сухих жарких умовах;
  • Використання фарби яка дуже швидко висихає.

Для усунення пилоподібного нальоту у разі лакового покриття достатньо шліфування частково висохлого шару. У разі дефекту на синтетичній емалі дефект усувається вологим згладжуванням і нанесенням нового шару фарбувального складу.

Матова поверхня

Якісне фарбування має на увазі отримання в результаті глянцевої блискучої поверхні. Найбільший глянець дають двокомпонентні фарби і склади, що наносяться за допомогою фарбувального пістолета.

Причиною матовою поверхні може стати:

  • Нерівномірність забарвлення;
  • Недостатня товщина лакофарбового покриття;
  • Подряпини від згладжування.

Для усунення дефекту проводиться повторне згладжування і нанесення наступного шару фарби.

Це варто переглянути: