Яскраві малюнки на кузові автомобіля давно вже перестали бути дивиною. Аерографією на машинах називають спеціальний спосіб нанесення малюнка за допомогою спеціального обладнання — аерографа. Фарба розпилюється під тиском через сопло приладу, конструкція якого аналогічна фарбопульту. Окрім терміна «аерографія» використовуються також назви «ейр- брашінг» (airbrushing), «розпис» і «арт-тюнинг». Метод напилення фарби під тиском дає стійкий ефект — малюнок на кузові зберігається довгий час.
Зміст:
- Ціни на аерографію.
- Технологія нанесення малюнка.
- Стилі малюнків.
- Аерографія і ПДР.
- Страхування аерографії.
Сюжети аерографії на авто можуть бути найрізноманітнішими — на численних фото в мережі можна побачити все, починаючи від моторошнуватих монстрів, і закінчуючи пейзажами і милими звірятами. Малюнок може бути придуманий самим власником авто або викачаний з Інтернету. Аерографія може бути постійною і тимчасовою. Багато автолюбителів прикрашають своїх «залізних коней» до певних дат або свят, наприклад, Нового року або Дня Перемоги. Фарба в цьому випадку легко змивається спеціальними розчинниками, які не пошкоджують заводське покриття.
Ціни на аерографію
Вартість художнього розпису може коливатися від декількох десятків, до декількох тисяч доларів, причому часто цінність машини після нанесення малюнка значно зростає. Аерографія на авто, ціни на яку багато в чому залежать від майстерності художника, виконується не менше тижня. Простенький однотонний малюнок коштує приблизно 400 у.о. і наноситься за 7 днів.
Ціна багатокольорової картинки починається від 700 у.о. і робота може зайняти кілька тижнів. Авторські роботи відомих художників можуть коштувати так само, як і полотна знаменитих майстрів живопису. Підхід до цін на аерографію дуже індивідуальний і залежить від складності малюнка, кількості дрібних і великих деталей, фону, ретельності промальовування другого плану і т.д. Роботу виконують як приватні майстри аерографії, так і професійні дизайнерські студії.
Технологія нанесення малюнка
Кузов автомобіля при нанесенні малюнка не пошкоджується, тому що захисний шар не порушується. Стійкість і довговічність малюнка залежить, в основному, від кваліфікації майстра і якості використовуваних матеріалів. Захистити нанесену фарбу можна спеціальними мастиками. Аерографію на машину можна злегка підправити або повністю видалити, як і татуювання на тілі людини. Фарба наноситься аерографом, а не пензлем для отримання гладкого малюнка без помітних мазків. Пензлик може бути використаний для нанесення найдрібніших штрихів при створенні складних сюжетів.
Зображення найчастіше наносять на капот, задні і передні крила, двері і кришку багажника. Деякі любителі розписують автомобіль «з ніг до голови», включаючи колесні диски, бампери і навіть дах. У власників позашляховиків своя «фішка» — аерографія на пластиковому ковпаку зовнішньої «запаски». Модним стало останнім часом нанесення зображення на зовнішні бічні дзеркала. Якість аерографії прямо пов’язана з ретельністю підготовки поверхні, використовуваними фарбами, дотриманням технології.
Головною вимогою до кузова автомобіля є відсутність значних вм’ятин та іржі, хоча за допомогою малюнка можна замаскувати незначні дефекти поверхні. Якісно нанесений малюнок може мати такий же термін служби, що основне лакофарбове покриття кузова. Єдиним «ворогом» зображення, особливо в нижній частині транспортного засобу, може стати українські гравій та пісок, що вилітають з-під коліс. З часом під прямими променями сонця картинка може трохи вицвісти і зблякнути.
Стилі малюнків
Всі зображення на машинах, крім спецавтомобілів, можна умовно розділити на комерційні та некомерційні. На багатьох корпоративних транспортних засобах наносяться логотипи та реклама компаній. Серед некомерційних зображень лідирує кілька напрямків, малюнки з яких користуються особливою популярністю. За традицією, дуже затребувані зображення тварин, квітів, метеликів і рослин. Не меншим попитом користується стиль industrial (техногенний), коли на капоті зображується двигун, люки із заклепками, ковані крила або залізні балки.
Малюнки в стилі «мілітарі» включають в себе військову атрибутику і забарвлення камуфляжу. Є безліч шанувальників еротичної тематики, коли на капоті зображують напівоголених дівчат, але мода ця поступово проходить. Модною тенденцією стають етнічні мотиви начебто вишиванки або гжелі, а також сюрреалістичні абстракції і «кислотні» малюнки. Чітких канонів і градацій, звісно, не існує, тому власник автомобіля може вибирати поєднання будь-яких жанрів, тем і стилів. Обмежень за обсягом і сюжетом зображення також немає.
Аерографія і ПДР
У разі якщо малюнок не повторює забарвлення спецавтомобілів, то він не суперечить правилам дорожнього руху. Зображення невеликого розміру навіть не потрібно вносити в ПТС. Відповідний запис у паспорт технічного засобу вноситься, якщо зображення займає більше 40 % площі кузова. Аерографія в ПДД відноситься до багатокольорової покраски автомобіля. При цьому існує основна вимога, згідно з якою зображення не повинно копіювати або бути схожим на символіку спецавтомобілів ДПС, міліції, МНС і т.п.
Страхування автомобілів з аерографією
Аерографія може бути внесена в поліс КАСКО, при цьому всі витрати з ремонту автомобіля і відновленню малюнка бере на себе страхова компанія. Поліс в цьому випадку, звісно буде коштувати дорожче. Передбачений і такий варіант, при якому ремонту підлягає тільки транспортний засіб, а зображення власник машини відновлює самостійно. Оскільки аерографія є окремим страховим ризиком, знайти компанію, яка його застрахує, досить непросто.
У будь-якому випадку, швидше за все, спочатку доведеться застрахувати автомобіль, а потім вже зображення або тюнінг на ньому. Транспортному засобу при цьому має бути не більше 7 років. Страховим випадком вважаються ризики звичайного поліса, такі як ДТП, протиправні дії третіх осіб, стихійні лиха. Страхові тарифи розраховуються залежно від ціни автомобіля, вартості аерографії, віку та моделі транспортного засобу.
До переваг аерографії можна віднести той момент, що автомобіль стає непривабливим для викрадачів. Розписна машина з «особливими» прикметами привертає до себе увагу, тому більшість зловмисників намагаються не зв’язуватися з такими автомобілями. Виняток становлять рідкісні дорогі авто, які викрадають під конкретне замовлення, коли злочинців не може зупинити навіть аерографія.